Segera Selamatkan Foto Foto Anda Karena Facebook Akan Menghapusnya

Secara rasmi facebook memaklumkan kepada para pemakainya bahwa selekasnya meniadakan photo serta video pemakai. Untuk meyakinkan kebenaran berita ini, sila saksikan khabarnya di Google: Facebook akan keluarkan foto serta video pemakainya. Foto-foto yang ada di penyegerakan photo bakal hilang selama-lamanya. Langkah ini bakal dikerjakan pada 7 Julai 2016. Terlebih dulu, Facebook melancarkan feature penyegerakan foto yang sangat mungkin pemakai untuk segera jalankan penyegerakan gambar dari telefon pintar ke album peribadi di Facebook.

Apabila Facebook meniadakan program penyegerakan foto, ini bermakna beberapa foto lama yang pernah tersimpan di Facebook itu akan terhapus. Bila mahu menyelamatkan bebrapa foto itu, Facebook mencadangkan supaya pemakai selekasnya memuat turun semuanya foto yang ada di media sosial itu.

"Untuk menjaga foto, downloadlah aplikasi moment, satu aplikasi baru dari Facebook. Atau bila tidak mau download aplikasi, muat turun semuanya photo yang ada di Facebook kedalam computer anda," tutur pihak Facebook.

Subscribe to receive free email updates: