Wow, Buah Ini Nyatanya Boleh Membuat Wajah Awet Muda

Beritafresh.com - Bekerja di kawasan tropika bikin kulit jadi kusam lantaran cahaya matahari? Atau cemas dengan penuaan awal? Harga cream anti-aging mahal? Cuba singgah ke tukang buah serta beli buah tembikai. Buah tembikai boleh jadi jalan keluar atas beberapa masalah itu. Buah tembikai mengandungi vitamin C yang cukup tinggi. Vitamin C berbentuk anti-oksidan serta menolong tingkatkan system imunisasi badan, juga dapat mencegah radikal bebas.

Bukan sekadar itu, namun tembikai juga mengandungi vitamin A yang berguna untuk melindungi kesihatan sebagian organ badan seperti mata, kulit, tulang, gigi, serta selaput lendir. Diluar itu mengandungi kadar potassium serta likopennya juga berkesan untuk mengelak sebahagian type penyakit berisiko.

Untuk bikin buah tembikai sebagai topeng anti penuaan awal, haluskan buah melon seperlunya. Kemudian, berikan dua sudu madu dan kacau rata. Sebelum memakai topeng melon, bersihkan kulit yang akan disapu. Lantas, berikan topeng melon serta tunggulah sampai cukup kering. Pakai tiap-tiap malam serta anda dapat rasakan faedahnya dalam tiga hari. Kulit semakin lebih halus serta lembut, dan mengelak kulit dari penuaan awal. Selamat cuba!

Subscribe to receive free email updates: