Bahaya !!! Mencabut bulu Hidung Nyatanya Menyebabkan Kematian

Beritafresh.com - Melindungi kebersihan serta kecantikan memanglah sangat utama untuk lelaki dan wanita. Semuanya langkah tentu dikerjakan supaya muka kelihatan bersih, putih, serta bebas dari pelbagai jenis jerawat. Demikian hal dengan juga anggota badan yang lain seperti rambut, tangan, kaki, kuku serta hingga bulu-bulu yang ada pada badan kita. Kita kerapkali bersihkan bulu-bulu yang dikira mengganggu pandangan seperti bulu ketiak, misai, janggut sampai bulu hidung. Namun tahukah anda nyatanya bila asal-asalan mencabut bulu hidung boleh menyebabkan kematian ??

Menurut dari pelbagai sumber, terdapat banyak ahli yang mendakwa kalau, mencabut bulu hidung serta berisiko untuk badan. Mencabut rambut dari badan melalui cara apa pun boleh mengakibatkan sebahagian jangkitan kronik serta keradangan, penyakit, parasit, jangkitan, bahkan juga kematian.

Hal semacam ini dapat berlangsung lantaran kerana kulit mengandungi saraf serta dengan mencabut bulu itu boleh merosakkannya. Terutama mencabut bulu di ruang hidung. Lantaran cara itu, anda boleh menyebabkan kerosakan kulit dalam hidung serta ruang kosong dari rambut bakal diisi dengan darah sebagai 'rumah' untuk cendawan, parasit serta bakteria. Tersebut semula mengapa boleh sehingga mengakibatkan kematian.

Persoalan serius yang lain yakni, amoeba boleh tumbuh di folikel rambut serta boleh dengan mudah mencapai segi otak di mana bakal mengakibatkan kerosakan saraf otak, serta boleh menyebabkan penyakit serius, bahkan juga kematian. Walau belum di uji dengan cara pastinya akan tetapi baiknya kita menghindari kemungkinan bakal terjadinya beberapa perkara yg tidak diingini.

Tersebut mengapa anda mesti mengambil kira kembali mencabut bulu hidung anda, terlebih asal-asalan tanpa ada memerhatikan segi kebersihkan serta kesihatan. Apabila bulu hidung anda dikira sangat panjang serta mengganggu pandangan anda baiknya digunting saja, bakal tambah lebih selamat di banding anda mencabutnya.

Subscribe to receive free email updates: