Ajaib, Ini Yang Berlaku Setelah Menaruh Hirisan Bawang Merah Di Ruangan

Beritafresh.com - Dilihat dari pengetahuan perubatan, tahukah anda bila meletakan hirisan bawang merah di sudut bilik atau ruang spesifik didalam tempat tinggal anda, nyatanya boleh memberi sebahagian keajaiban untuk anda.Yang pertama yang perlu anda lakukan iaitu menghiris bawang merah, lalu simpan kedalam mangkuk atau piring, lantas letakan di sudut bilik anda. Tutup bilik anda, serta biarlah hirisan bawang itu ada didalam bilik sepanjang satu jam lebih. Kemudian, hawa di bilik anda bakal bersih, bebas dari virus yang boleh menyebabkan penyakit.

Di Inggeris, menyimpan hirisan bawang di sudut ruang kerap dikerjakan lantaran diakui dapat bersihkan udara dari virus yang mengakibatkan penyakit seperti selesema serta demam. Terkecuali dapat bersihkan hawa dari virus, bau menyengat pada bawang merah juga boleh menghilangkan aroma bau tidak enak, seperti di bilik mandi, garaj, atau gudang.

Anda janganlah cemas bau menyengat bawang bakal menyelimuti semua bilik anda. Sebab, bau menyengat bawang bila dilewatkan agak lama, baunya bakal beralih jadi penghilang virus serta aroma tidak enak.

Subscribe to receive free email updates: