Ini Dia Boneka Pemangsa Manusia Yang Bikin Heboh

Beritafresh.com - beberapa waktu yang lalu kami telah memberitakan berkaitan kekecohan sosok Sumanto yang kembali muncul. Sumanto merupakan bekas tahanan Polis kerana kes jenayah yang pernah dialaminya. Sumanto memang dikenali sebagai seorang kanibal, kerana dia terbukti mencuri mayat dan memakan daging manusia. Perbuatannya yang lalu itu sangat menggemparkan masyarakat. Namun selepas menjalani hukuman dan satu siri proses pemulihan, Sumanto sudah sedar dan kembali ke jalan yang benar, serta hidup selayaknya manusia biasa di tengah masyarakat.

Namun di bulan Mac 2016 ini luka lama Sumanto seolah dibanktkan, masyarakat juga dipaksa ingat kejadian mengerikan yang dilakukan oleh Sumanto kerana kemunculan action figure (boneka mainan). Action figure yang mengusung watak penjahat serta seram ini ternyata menjadikan sosok Sumanto sebagai salah satu watak, dengan maklumat Indo Cannibal. Sontak, kehadiran boneka / patung watak tersebut mengejutkan kerana nyatanya sudah banyak beredar di masyarakat. Sumanto pun merasa tidak terima dan berniat melaporkan pengeluar kepada Polis untuk dituntut secara hukum. 
Action Figure Sumanto 
Selain reaksi Sumanto yang marah, Suruhanjaya Perlindungan Anak juga menuntut agar mainan tersebut ditarik balik dari pasaran, kerana dapat mengganggu psikologi kanak-kanak yang bermain dan takut akan meniru apa yang pernah dilakukan oleh Sumanto.

Subscribe to receive free email updates: