Hot !! Video Detik Detik Letupan BOM ISIS di Brussels

Beritafresh.com - kabar duka kembali datang dari luar negeri, setelah beberapa waktu lalu Turki mendapat serangan bgom kini giliran Belgium yang menjadi sasaran amukan pengganas. Adalah bandar Brussels yang menjadi sasaran pengganas dengan meledakkan bom bunuh diri sebanyak 3 kali di dtiga tempat berbeza iaitu Lapangan Terbang Zaventem Airport, Stesen Keretapi bawah tanah, Metro Maelbeek. Dalam peristiwa ini tercatat lebih dari 30 orang warga tewas dan 130 lain luka luka.

Aksi bom bunuh diri di Brussels Belgium ini dikalim oleh ISIS sebagai bentuk balasan atas mereka tangkap Salah Abdesalam yang merupakan suspek utama dalam aksi pengganas di Paris bulan November lalu. Sehingga aksi bom bunuh diri di Brussels merupakan aksi balasan atas tertangkapnya salah satu ahli utama ISIS tersebut.

ISIS juga sudah mengeluarkan kenyataan rasmi berkaitan serangan di Belgium ini. Menurutnya Belgium menjadi sasaran kerana turut serta bersatu demi dnegan negara negara yang melawan ISIS. Setelah berlaku letupan dan banyak jatuh korban jiwa, kini Belgium dalam siaga 4 status keselamatannya. Sementara itu negara negara lain juga sudah menguatkuasakan status siap sedia dan mengetatkan penjagaan di tempat tempat umum seperti lapangan terbang dan stesen. 

Tindakan pengganas ISIS dalam melakukan kejahatan di Brussels ternyata sempat dirakamkan dalam CCTV, berikut ini video amatur detik detik sebelum dan sesudah letupan di Brussels.

Subscribe to receive free email updates: