Panduan Cara Mudah Mengikat Tali Leher Sekolah dan Pejabat

Cara ikat tali leher - Tali Leher / Tie adalah aksesori wajib yang digunakan oleh murid sekolah dan pejabat. Meski begitu masih banyak yang belum dapat mengikat tali leher sendiri. Untuk murid sekolah misalnya, dia biasa meminta bantuan kepada orang tuanya untuk mengikat tali leher. Namun bagi yang sudah tingkat atas, rasanya meminta bantuan orang tua tentang cara ikat tali leher sudah memalukan. 
Oleh sebab itu, kita harus belajar mandiri dan mengikat tali leher sendiri. Begitu juga dengan calon pekerja yang ingin melamar pekerjaan atau menghadapi pekerjaan pertama, pasti ditugaskan dengan bagaimana cara ikat tali leher yang baik dan benar. Sebab, penampilan rapi akan sangat mencipta kesan yang selesa bagi yang memandang. 

Cara ikat tali leher
Dengan tali leher yang rapi dan bagus, maka akan tercermin keperibadian kita. Namun bagimana jika kita belum boleh mengikat tali leher? Nah, beritafresh kali ini akan memberikan sedikit panduan cara mudah mengikat tali leher atau tie baik bagi murid sekolah atau bagi para pekerja pejabat. Panduan ini kami suguhkan berupa info grafik dan sudah ada urutan nomer demi nomer untuk langkahnya. Silakan disimak dan diamalkan.

Model ikat tali leher

FOUR IN HAND


HALF WINDSOR 


half windsor



WINDSOR

tie

KENT TIE KNOT

cara pakai tie

SHELL KNOT

tali leher
Itulah beberapa contoh model ikat leher dan cara melakukannya, bagimana? cukup mudah bukan? selamat mencuba

Subscribe to receive free email updates: